Школа №7 » Поради психолога вчителям

Як уникнути конфлікту?

Автор: psychologist від 2-03-2021, 07:40

Як уникнути конфлікту?

 

Всі люди різні і ніхто не застрахований від конфліктів. Проте бувають ситуації, коли можна запобігти появі сварок, дотримуючись наступних порад:
- Уникайте образ. Про що б не йшлося, в якій би сфері не виникли суперечності, ніколи не ображайте опонента.
- Запитуйте. Інша людина завжди має свої власні потреби та цілі. Ми всі вступаємо у дискусію, маючи власну точку зору і власні припущення. Постановка запитань дає краще зрозуміти іншу сторону.
- Уникайте узагальнень. Вони нагадують про минулі конфлікти та викликають ще більший негатив. Це одна з найпоширеніших помилок нашої свідомості – схильність сприймати за правило будь-який єдиний випадок.
- Не тисніть на партнера – на все свій час. Деякі намагаються якомога швидше обговорити проблемні питання та закрити тему. Іншим, щоб тверезо обдумати ситуацію, потрібно більше часу.
- Будьте поблажливими. Спробуйте обговорювати все те, що вас дратує, на початковому етапі сварки. Будьте лояльними як до партнера, так і до себе.

Як зіпсувати собі життя? Звички, які тягнуть нас вниз

Автор: psychologist від 25-02-2021, 10:54

Як зіпсувати собі життя? Звички, які тягнуть нас вниз.
Кожній людині властива своя певна поведінка, яку формують її звички.
Саме вони керують нами та нашим життям. Вони можуть бути професійними й побутовими, соціальними та індивідуальними, а також такими, що виникають поступово або миттєво. При цьому одні звички є корисними, а інші навпаки — шкідливими.

Переходьте за посиланням та дивіться відео про те, як деякі звички тягнуть нас вниз та руйнують наше життя:

Чому не всяка похвала - корисна, або Як мотивувати дитину розвиватися

Автор: psychologist від 16-02-2021, 09:04

     Батьки та педагоги можуть не замислюючись повторювати шаблонні фрази для похвали. «Молодець!», «Яка ти розумниця», «Класно/чудово/красиво тощо» — діти очікують і начебто домагаються від нас цих слів. Таку реакцію вони сприймають як позитивну, підтримувальну, втім, насправді, часто вона — порожній звук. Узагальнена похвала не містить важливого повідомлення для дитини, не пояснює: «Чому в цій ситуації я молодець? Що саме я роблю добре? Чого я навчився, що я тепер умію?», — а значить, не дає засвоїти досвід із повною користю.

Ефективні поради з організації віддаленої роботи

Автор: psychologist від 28-04-2020, 16:53

Ефективні поради з організації віддаленої роботи

     Коронавірус змусив усіх нас повністю змінити стиль життя. Зокрема, перейти на віддалений режим роботи. Тому ми  зібрали для вас поради, як працювати вдома і при цьому залишатися продуктивним, не перепрацьовувати, залишатися на зв’язку з командою і підтримувати одне одного.

Як уникнути погіршення психологічного стану під час карантину

Автор: psychologist від 25-03-2020, 07:25

Як уникнути погіршення психологічного стану під час карантину

Ми постійно говоримо про те, як розказати дітям про коронавірус та пояснити їм серйозність ситуації, як та чим зайняти дітей під час карантину, як організувати дистанційне навчання... Але чи завжди встигаємо подумати про себе? Погодьтеся, зараз усі ми опинилися у непростій ситуації, яка потребує витримки, душевних сил та розуміння. Карантин виявився довшим, ніж ми очікували, але не варто налаштовуватися на негатив. Що робити та як захистити себе?

Вплив соціальних мереж на підлітків (з виступу перед батьківською громадою та вчителями)

Автор: psychologist від 14-02-2017, 16:04

Всього лише 1% населення нашої країни взагалі не користується соціальними мережами,

29% відвідують їх 2-4 рази в день.

При цьому 38% всіх користувачів називають своєю метою - пошук нових знайомих, 70% сприймають соцмережу, як спосіб зв'язку з друзями і близькими і тільки 22% шукають нові знання.

Більшість - 61%, ведуть в мережах виключно споживацький спосіб життя, коли тільки 22% діляться своєю думкою один з одним.

Варто відзначити також і той факт, що вік основної маси користувачів не перевищує 18-річного віку.

 

Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

Автор: psychologist від 3-09-2014, 11:28

Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

  • Місце за партою повинно бути навпроти дошки.
  • На стінах класної кімнати повинно бути якнайменше предметів, які відволікають.
  • Говорити необхідно спокійно, чітко, не поспішаючи, по можливості намагатися не реагувати на провокативні вчинки учня.
  • Обов'язковим є зоровий контакт з дитиною. Зоровий контакт допомагає дитині сконцентрувати увагу, не відволікатися.
  • При спілкуванні з дитиною, для кращої концентрації її уваги, повинна застосовуватись система чітких і коротких вказівок: „послухай", «зупинись», «запам'ятай», «подумай». Щоб звернути на себе увагу учнів, вчитель може застосовувати систему жестів, міміку: підняти палець, покласти руку на плече дитини, похитати головою і т.д.
  • Інструкції повинні бути короткими і простими.
  • Обов'язково треба попросити учня повторити, що він повинен зробити.
  • Для кожного виду роботи необхідно давати спеціальні інструкції.
  • Щоб допомогти дитині компенсувати в роботі свої слабкі сторони, необхідно спиратися на сильні.
  • Необхідно заохочувати учня не тільки за хороші результати, але і за старанність, бажання працювати.
  • Якщо учень повністю втратив контроль над собою, не слід робити різких зауважень, кричати на нього. Необхідно відволікти його, відвести в спокійне місце, можна вмити холодною водою, заспокоїти. Поки дитина не заспокоїться, вона не почує Ваших зауважень і не зрозуміє, що Ви від неї хочете, але коли заспокоїться, можна буде обговорити те, що сталося. Учень повинен усвідомити свою поведінку.

Поради вчителям для покращення настрою

Автор: psychologist від 3-09-2014, 11:22
Ефективність уроку часто напряму залежить від  емоційного стану педагога. Тому, щоб покращити свій настрій перед початком уроку, рекомендуємо скористатися наступними порадами:
                     
1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).
  
2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
  
3. Якщо в тебе з’явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
  
4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
  
5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам’ятайте: думати про себе – ваш головний обов’язок.

6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання: ”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.

Назад Вперед
Наверх