Про трансформацію ЗЗСО Комунарського району

Автор: admin від 26-03-2021, 14:15

  З метою визначення закладів загальної середньої освіти Комунарського району, в яких буде змінено тип закладу на «ліцей», опрацьовані нормативно-правові документи щодо термінів реалізації даних змін, був проведений комплексний аналіз інформації про заклади загальної середньої освіти району, проводились співбесіди з керівниками закладів освіти, створена база даних щодо бажання випускників 9 класів продовжувати навчання в 10 класах на відповідному профілі навчання, визначені профілі навчання відповідно до вибору випускників 9 класів закладів освіти району.

  Для визначення спроможності закладів освіти забезпечувати профільне навчання в старшій школі відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» до уваги брались такі питання, як наявність якісного кадрового потенціалу, наявність матеріально-технічної бази для забезпечення профілів в закладі освіти, результати зовнішнього незалежного оцінювання випускників закладів освіти, результати олімпіад, конкурсів, проєктів та інших змагань, залученість здобувачів освіти і педагогічних працівників до наукової роботи, наступність базової та фахової освіти, зацікавленість педагогічних працівників у самовдосконаленні та професійному рості, наявність договорів з закладами вищої освіти та професійно-технічної освіти та інші показники.

  За результатами проведеної роботи в Комунарському районі, закладами загальної середньої освіти, в яких буде змінено тип закладу на «ліцей», визначено чотири школи: Запорізька гімназія №6 Запорізької міської ради Запорізької області, Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземної мови №7 Запорізької міської ради Запорізької області, Запорізьких академічний ліцей №23 Запорізької міської ради Запорізької області, Запорізька гімназія №107 Запорізької міської ради Запорізької області.

  Відповідно до ст.35 Закону України «Про повну загальну середню освіту» «… Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії. Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи. Як виняток, за рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти…». Дані вимоги набирають чинність з 1 вересня 2024 року відповідно до п’ятого абзацу п.1 розділу Х Закону України «Про повну загальну середню освіту». Відповідно до п.13 частини 3 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про освіту», який набрав чинність 05.09.2017 року, «переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із цим Законом здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом». У зв’язку з чим, в указаних закладах освіти з 01.09.2021 не будуть відкриватись 1 класи.

  Таким чином, відповідно до перспективного плану трансформації закладів загальної середньої освіти району, до 01.09.2024 року будуть функціонувати 1 початкова школа, 12 гімназій та 4 академічні ліцеї. В яких створюються умови для набору дітей до 1 та 10 класів відповідно до типу закладу освіти.

 

Алгоритм діяльності шкільного практичного психолога та соціального педагога при виникненні ситуацій булінгу

Автор: admin від 12-04-2021, 13:48

Алгоритм діяльності шкільного практичного психолога та соціального педагога при виникненні ситуацій булінгу:

1.  Ініціювання, обговорення та планування спільних дій адміністрації, психологічної служби, педагогічного колективу, учнівського самоврядування та батьківської громадськості, спрямованих на подолання виявлених недоліків у роботі навчального закладу з окресленої проблеми.

2.  Збір необхідної інформації психологом та соціальним педагогом щодо проявів булінгу серед учнів у навчальному закладі.

3. Систематичне вивчення психологічного клімату (спостереження, діагностика), особливостей міжособистісних стосунків у класних колективах, де виявлено булінг.

4.  Виявлення булерів, а також  реальних та потенційних жертв.

5.  Створення умов недопущення явища булінгу.

6.  Швидке і грамотне роз’єднання жертви з відповідними стресовими впливами булерів.

7.  Визначення переліку можливих дій, спрямованих на припинення агресивної поведінки учнів. Вибір найефективніших способів досягнення мети. Роль педагога у такому алгоритмі має бути чітко визначена і дещо обмежена. Вчитель надає дитині-агресору та постраждалій дитині лише первинну допомогу, а потім передає її фахівцям психологічної служби школи.

8.  Індивідуальна або групова (за необхідності) корекційно-відновлювальна робота з жертвами булінгу. У процесі надання допомоги суб’єктам насильства одним із головних завдань соціально-психологічної підтримки виступає корекція страхів та тривожності.

9. Проведення семінарів, тренінгів, круглих столів, годин психолога, спрямованих на формування ненасильницької моделі поведінки.

10. Коригування наявних агресивних форм поведінки булерів та формування нових форм поведінки учнів переважно за допомогою прикладу педагогів.

11. За необхідності – залучення іншіх фахівців: медичних психологів, педіатрів, психотерапевтів, представників служб у справах дітей, кримінальної поліції, громадських організацій тощо.

12. Формування у жертв булінгу ціннісного ряду, способів соціалізації, стійкого ставлення до негативних явищ та негативних почуттів.

13. Робота з класним колективом з корекції поведінки, покращення стосунків та надання допомоги дитині-агресору та дитині-жертві.

14.   Формування у педагогів навичок ідентифікації насильства як у своїй поведінці, так й у поведінці дітей з метою формування єдиного погляду на існуючу проблему. Недопущення проявів психологічного насильства до дітей з боку вчителів у вигляді порівнянь, навішування ярликів, ігнорування почуттів дітей та їхніх скарг на цькування.

15.   Подолання егоцентризму в учнів та розвиток у них емпатії, асертивності,  комунікативних здібностей, адекватної самооцінки, самоконтролю та здатності до саморозвитку, критичності мислення, соціальної адаптованості та індивідуальних механізмів подолання важких станів і переживань.

Алгоритм дій працівників закладу освіти у разі виявлення або встановлення фактів булінгу

Автор: admin від 12-04-2021, 13:47

Алгоритм дій працівників закладу освіти у разі виявлення або встановлення фактів булінгу

1.  При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляють про це адміністрації закладу.

2.  Адміністрація спільно із психологічною службою школи невідкладно реагує на представлені факти.

3.  Бесіда з учнями класу щодо з’ясування проявів булінгу.

4.  Бесіда наодинці з кожним учасником булінгу (проводити одночасно, в різних приміщеннях).

5.  Бесіда окремо з батьками булерів та окремо з батьками жертв булінгу щодо ситуації, яка склалася та визначення шляхів її подолання.

6.  Проводиться безпосередня робота класного керівника, практичного психолога і соціального педагога з булерами та жертвами.

7.  Відпрацювання навичок поведінки у дітей, що постраждали від булінгу та виведення їх зі стану жертви.

Головні принципи роботи з проблеми булінгу

Автор: admin від 12-04-2021, 13:45

Головні принципи роботи з проблеми булінгу:

1. Конфіденційність – фахівці, що працюють з проблемою булінгу, повинні гарантувати конфіденційність усім учасникам ситуації булінгу (жертві, агресору, свідкам). Це сприятиме розкриттю таких випадків в дитячому колективі, підвищенню довіри дітей до дорослих.

2. Етапність (вивчення ситуації, підготовча робота з класом, складання програми допомоги, її реалізація та оцінка ефективності).

3. Відмова від звинувачень будь-кого  з дорослих в допущенні випадків булінгу.

4. Категорична заборона на прояви насильства в закладі освіти. Будь-яке насильство несправедливо і його можна запобігти, своєчасно втрутившись у ситуацію.

5. Комплексність (врахування всіх аспектів та участь різних співробітників в роботі).

6. Індивідуальний підхід в кожному випадку булінгу.

7. Зміщення акценту з покарання кривдників на їх реабілітацію. Особливу увагу слід звертати на випадки, коли дії кривдника загрожують життю і здоров’ю інших або є порушенням закону.

Майстер-клас "Читання з малюванням"

Автор: admin від 6-04-2021, 13:36

З учнями 2-Б класу в День дитячої книги проведено майстер-клас "Читання з малюванням". Діти знайомились з казками Андерсена та малювали ілюстрації до улюблених казок.

Тиждень дитячого читання

Автор: admin від 5-04-2021, 13:34

   В рамках Тижня дитячого читання, з метою формування читацької культури, стимулювання інтересу до читання, посилення ролі книги в освітньому процесі, підвищення інтелектуального та духовного потенціалу учнів, шкільною бібліотекою та класними керівниками проводились заходи:
- "Перше знайомство з бібліотекою"- 1-Б клас

- Літературна забавлянка "Розмалюю я героя" та "Моя улюблена книжка"- 1-А клас

- "Літературна гра-лото "Чарівний світ казок Андерсена" та Книжкова вікторина "А ми багато знаємо казкових героїв" - 2-А клас

Учні 4-А класу поділились своїми враженнями від читання улюблених книжок "Читацький репортаж"

 

Учні 4-Б класу також розповіли, які книжки їм подобається читати та оформили стіннівки "Читацькі заморочки"

 

Назад Вперед
Наверх