Школа №7 » Поради психолога батькам

Як підтримати дітей під час карантину

Автор: psychologist від 27-04-2020, 17:22

Як підтримати дітей під час карантину

     Зараз час величезних змін та потрясінь для всіх, зокрема, і для дітей. Щоб впоратися з усіма викликами пандемії та карантину, їм потрібна наша доросла мудрість та підтримка. Подолання усіх цих труднощів – хоч і як це непросто, теж нагода для нас стати ближчими, і нагода допомогти нашим дітям зростати, ставати добрішими, співчутливішими та сильнішими у випробуваннях.

5 порад як дивитися новини про COVID-19

Автор: psychologist від 13-04-2020, 17:04

5 порад як дивитися новини про COVID-19

     Новини про коронавірус викликають у деяких людей тривогу. Тому пропонуємо вам ознайомитися з рекомендаціями, які допоможуть впоратися з нею, зберегти тверезий погляд на те, що відбувається і підтримувати позитивний підхід.

Як розважити дітей під час вимушеного карантину

Автор: psychologist від 6-04-2020, 09:00

 Під час карантину лікарі рекомендують залишатися вдома та уникати контактів з оточуючими.

Відтак діти вимушені займатися навчальною діяльністю вдома. 

Більшість батьків встигли за час карантину зіткнутися з низкою ускладнень: як допомогти дитині із навчанням, як зберегти спокій, коли діти буквально божеволіють через вимушену ізоляцію, як не нашкодити дитині через власні проблеми чи негаразди, як мінімізувати час проведений за гаджетами, і при цьому не стати «катом» в очах дитини? Особливо потерпають батьки молодших школярів, так як в силу свого віку більшість дітей самі не здатні надовго захопити себе якимись цікавими і при цьому розвиваючими заняттями.

 

Онлайн консультації з психологом!

Автор: psychologist від 23-03-2020, 15:15

 

Через вимушений карантин, я, як і більшість із нас, залишаюся вдома. Проте це не має стати на заваді нашій співпраці!

В разі необхідності можете телефонувати мені за номером 0661878390, написати у Viber, або заповнити онлайн форму, за допомогою якої будете мати можливість проконсультуватися з будь-якого питання в зручний для Вас час і при цьому, за бажанням, зберегти анонімність.

Перейти на форму можна за посиланням:

https://forms.gle/5MWKoYDpzVnjmskP7

або відсканувавши QR-код:

ПОРАДИ БАТЬКАМ. АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Автор: psychologist від 13-09-2018, 17:07

ПОРАДИ БАТЬКАМ. АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Діти часто не розуміють власних потреб та почуттів, які у кожній дитини виявляються в різній мірі. Батькам корисно знати про ці важливі потреби, щоб завжди мати тісний контакт з власними дітьми, а також вплив на них.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

Автор: psychologist від 13-09-2018, 16:46

Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

Вплив соціальних мереж на підлітків (з виступу перед батьківською громадою та вчителями)

Автор: psychologist від 14-02-2017, 16:04

Всього лише 1% населення нашої країни взагалі не користується соціальними мережами,

29% відвідують їх 2-4 рази в день.

При цьому 38% всіх користувачів називають своєю метою - пошук нових знайомих, 70% сприймають соцмережу, як спосіб зв'язку з друзями і близькими і тільки 22% шукають нові знання.

Більшість - 61%, ведуть в мережах виключно споживацький спосіб життя, коли тільки 22% діляться своєю думкою один з одним.

Варто відзначити також і той факт, що вік основної маси користувачів не перевищує 18-річного віку.

 

Діти та гаджети: як запобігти залежності?

Автор: psychologist від 13-02-2017, 15:03

 Телефони, планшети, електронні книги та комп’ютери – невід’ємна частина нашого життя.

Сьогодні суспільство не можна уявити без безлічі електронних пристроїв,

які стають обов’язковим атрибутом роботи чи дозвілля уже змалечку.

Але коли можна давати дитині доступ до цих гаджетів?

 

 

Як вберегти дитину від куріння?

Автор: psychologist від 12-01-2017, 16:13

 

Чи можна захистити своє чадо від згубної звички?

Як і про що розмовляти з дитиною, щоб вона не закурила?

Як вберегти дитину від куріння? Поради батькам 

 

ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ

Автор: admin від 31-01-2014, 15:32

Навчання у школі буде ефективним лише у тому випадку, коли першокласник має необхідні особистісні якості для навчання, сформовані на достатньому та високому рівні. Готовність до на­вчання у школі охоплює декілька етапів.

1. Фізіологічна або функціональна готовність. Визначається рівнем фізично­го розвитку дитини, відповідністю її віковим нормам, тобто дити­на має досягти певної фізичної зрілості, для повноцінної участі у навчально-виховному процесі. Спеціаліст звертає увагу на загальний стан здоров’я дитини (зріст, м’язовий тонус, зір, слух; дрібну моторику руки, графічні вміння).

Психолог досліджує навички орієнтування дитини у просторі, визначає вміння уважно слухати і точно виконувати вказівки дорослого, правильно відтворювати заданий напрям лінії. Дитині пропонуються вправи і тести на змалювання й списування. Ці вправи характеризують довільність психологічної діяльності – загальний психічний розвиток, розвиток моторики, уміння виконувати задані зразки, саморегуляцію, короткочасну пам'ять.

2. Психологічна готовність. Передбачає сформованість певного рівня:

·загальної обізнаності та соціально-побутової орієнтації;

·знань і уявлень про навколишній світ;

·розумових операцій, дій та навичок;

·довільної регуляції діяльності та поведінки;

·пізнавальної активності, що виявляється у відповідних інтере­сах і мотивації;

·мовленнєвого розвитку, що припускає володіння досить ве­ликим словниковим запасом, розвитком мовлення, елемен­тами монологічного мовлення та умінням висловлюватися зв’язко.

На цьому етапі дитині пропонуються вправи на дослідження словникового запасу, на дослідження розвитку володіння зв’язним мовленням.

Для дослідження словникового запасу застосовується спеціальні прийоми, що дають змогу з'ясувати наявність чи відсутність певних слів: називання предметів, що відносяться до різних логічних груп (наприклад, дитині пропонується назвати всі відомі їй дерева, квіти тощо); знаходження загальних назв (узагальнюючих слів) для групи однорідних предметів; підбір ознак до певного предмету; підбір можливих дій до предмету; підбір предметів до заданої дії; підбір синонімів (слів, близьких за значенням); підбір антонімів

(слів із протилежним значенням) тощо.

Наприклад: для визначення рівня механічного запам'ятовування дається безглуздий набір слів: рік, слон, меч, мило, сіль, шум, рука, підлога, весна, син. Дитина, прослухавши весь цей ряд, повторює ті слова, що вона запам'ятала.

Для діагностики рівня словесно-логічного мислення використовується вправа для пояснення сюжетних картин. Дитині показують картину і просять розповісти, що на ній намальовано. Цей прийом дає представлення про те, на скільки вірно дитина розуміє зміст зображеного, чи може виділити головне, чи губиться в окремих деталях, на скільки розвинута її мова.

Узагальнення й абстрагування, послідовність умовиводів і деякі інші

аспекти мислення вивчаються за допомогою методики предметної класифікації. Дитина складає групи карток із зображеними на них неживими предметами і живими істотами. Класифікуючи різні об'єкти, вона повинна виділяти групи по функціональній ознаці і давати їм узагальнені назви. Наприклад: меблі, одяг. Можлива класифікація по зовнішній ознаці («усе більше» чи «вони червоні»), по ситуативних ознаках (шафа і плаття поєднуються в одну групу, тому що «плаття висить у шафі»).

Під час дослідження інтелектуальної сфери дитині пропонують роздивитися малюнок, на якому зображений кошик з овочами і фруктами. Дитині необхідно визначити, з чого можна приготувати борщ, а з чого – компот.

Для дослідження уваги використовують методики контурного або неповного зображення предметів. Дитині пропонують знайти на малюнку тварин, що «заховалися», і назвати їх.

3. Емоційна зрілість є умінням регулювати свою поведінку, що надає можливість певний час виконувати не дуже цікаве завдання (спостереження за поведінковими реакціями дитини під час співбесіди). Для діагностики емоційного напруження, незадоволених потреб, що гальмують вияви інтелектуальних здібностей використовують проективні методики, де дитині пропонують намалювати певний малюнок. Аналізують кольорову гаму малюнка, порядок розміщення фігур, їхній розмір, ігнорування деяких предметів тощо.

4. Соціально-комунікативнаготовність складається з умінь ди­тини будувати взаємини з однолітками: займати позицію лідера, вміти працювати у команді й підтримувати лідера, а також уміти спілкуватися з дорослим співрозмовником. На цьому етапі оцінюються комунікативні уміння дитини, уміння встановлювати контакт з дорослим.

5. Мотиваційна готовність. Дитина повинна хотіти йти до школи. І тут треба відмежовувати внутрішню мотивацію дитини від зовнішньої. Дошкіль­ник повинен йти до школи тому, що хоче багато знати, і сподіваєть­ся, що там буде цікаво, а не тому, що батьки куплять йому за це новий конструктор. Під час співбесіди психолог визначає провідні мотиви навчання дитини.

Тому метою першої зустрічі психолога з майбутнім першоклас­ником є визначення ступеня довільності — критерію особистісної зрілості дошкільника. Зрозуміло, що чим нижчою є довільність, тим більше проблем виникне у дитини у період її адаптації до школи. З позиції психології це можна прокоментувати таким чином: чим нижчий рівень особистісної зрілості дитини, тим важче їй буде опа­нувати новий вид соціальної діяльності — навчання.

Назад Вперед
Наверх