Школа №7 » Абетка безпеки

Тривожна валіза для здобувачів освіти. Рекомендації.

Автор: admin від 30-08-2024, 13:32

«Тривожна валіза»

Як спакувати евакуаційний рюкзак

Найважче складайте на дно рюкзака.

Зверніть увагу: речі з гострими кутами не повинні торкатись спини. У вільні місця кладіть одяг. Ті речі, які знадобляться насамперед, кладіть у зовнішні кишені рюкзака; те, що можна розчавити — нагору. Добре, якщо ви матимете доступ до речей не лише згори, а й знизу. На рюкзак слід одягнути чохол-дощовик (raincover) — його можна замінити сміттєвим пакетом, однак це не дуже надійний варіант.

Спакувавши все необхідне, дайте дитині одягнути рюкзак та пройтися з ним. Запитайте про її відчуття. Якщо він заважкий, обов’язково оптимізуйте його вміст: важливо донести його до укриття без проблем.


Документи.

  • копія свідоцтва про народження або ж записка з даними прізвища ім’я по батькові учня, дати народження, прізвища ім’я по батькові батьків,
  • записку, в якій вказано ПІБ дитини, контактні дані батьків і ближніх родичів (імена, номери телефонів, адреси)
  • додатковий телефон (за можливості) разом із зарядним кабелем і павербанком
  • адреса проживання,
  • за бажанням, фото членів родини.

Можна додати групу крові. Якщо дитина чимось хворіє, не завадить вказати і це, та  що потрібно зробити для покращення її стану.

Найкраще ці папери заламінувати, щоб у разі негоди вони не розкисли. Якщо це не підходить, помістіть їх у файл і подбайте, про вологонепроникненість.

Подбайте, щоб у дитини були номери екстренних служб на випадок, коли вона з якихось причин залишиться наодинці. Їх можна теж заламінувати і навіть приклеїти двостороннім скотчем до кишеньки рюкзака.

Телефони рятувальних та аварійних служб

112 – єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги. Зателефонувавши за цим номером, диспетчер викличе бригаду потрібної служби.

101 – Пожежна допомога

102 – Поліція

103 – Швидка медична допомога

104 – Аварійна служба газової мережі

Ці ж відомості скопіюйте і покладіть дитині в кишеню.

Діти можуть у стані стресу забути або загубити рюкзак. Тому це зайвий раз стане в нагоді.

Документи укласти потрібно так, щоб їх легко можна було дістати.

Речі першої необхідності

  1. Забезпечте дитину зв’язком: телефон та зарядний пристрій
  2. Ліхтарик із запасними батарейками
  3. Найпростіший  сигнальний засіб. Це може бути звичайний свисток.
  4. Блокнот та ручка, олівець
  5. Можна покласти невеличку улюблену іграшку, яка допоможе знизити рівень стресу
  6. Сухі та вологі серветки
  7. Теплу легку ковдру
  8. Туалетний папір
  9. Змінна спідня білизна
  10. Теплі шкарпетки
  11. Светр, шапка
  12. Дощовик

Аптечка:

-Лейкопластир

-Активоване вугілля

-Бактерицидний пластир.

-Перекис водню

-Ліки, які він приймає на постійній основі.

 

Важливо! Щодо аптечки, то її вміст має враховувати ступінь обізнаності дитини і її самодисципліни.. Проговоріть з дитиною  кожне призначення, а ще краще складіть інструкцію, що і у яких випадках використовувати.

Як і документи, аптечка має бути в зоні безпосереднього доступу.

 

Батьки школярів, які відвідуватимуть очні заняття у навчальних закладах, мають розповісти дітям, як проходитиме евакуація під час сирен та вивчити головні правила безпеки, а також  підтримувати тісний контакт зі вчителями, узгоджуючи дії.

 

Пам'ятка. Дії вчителя на початку уроку та під час евакуації

Автор: admin від 30-08-2024, 13:31

На початку уроку, після привітання, вчитель обов’язково повинен сказати, що у випадку Повітряної тривоги:

- урок припиняється і учень іде в безпечне місце, яке заздалегідь оговорене з батьками (правило «двох стін» тощо);

- звертається увага на відповідну зручну одежу, в яку повинен бути одягнутий учень;

- про необхідність тривожної валізи, яка знаходиться в доступному місці.

Якщо урок починається, а повітряна тривога вже іде, то вчитель наголошує здобувачам освіти, що вони повинні вже перебувати в безпечному місці, яке було заздалегідь вирішено батьками.

 

 

СИГНАЛ ТРИВОГИ ПІД ЧАС УРОКУ

ЯК ВЧИТЕЛЮ ЕВАКУЮВАТИ ДІТЕЙ

 

Зупиніть роботу, спокійно згуртуйте дітей та повідомте їх про загрозу.

  • Нагадайте учням про брак часу, тому дозвольте брати з собою тільки заздалегідь складені речі та верхній одяг.
  • Візьміть паперовий/електронний журнали. Завжди якнайшвидше позначайте в ньому відсутніх, учнів, яких раніше забрали батьки, хто пішов до медпункту, в туалет тощо. Це допоможе орієнтуватися в ситуації.
  • Покладіть до журналу важливу інформацією щодо учнів: контакти батьків чи опікунів, дані про особливості здоров’я дітей.
  • Вирушайте до укриття шляхом, узгодженим з адміністрацією школи, орієнтуючись за планом евакуації, що має бути в кожному приміщенні. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.

 

ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЮ

ПІД ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ В УКРИТТІ

  • Допоможіть учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Надавайте підтримку та вживайте заходів для комфортного та спокійного перебування в укритті дітей і дорослих.
  • Пам’ятайте, що ваш пріоритет під час тривоги — психологічна стабільність учнів.
  • Продовжити урок в укритті, допомогти з домашнім завданням, запропонувати дітям позаурочні активності.
  • Пам’ятайте, що під час повітряної тривоги заборонено відпускати дитину додому на прохання батьків чи навіть у їхньому супроводі.

Порядок дій при отриманні сигналу

 «Повітряна тривога» в  школі:

  1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу «Повітряна тривога», вмикає наявну систему оповіщення школи.
  2. Вчитель повинен:
    • сповістити учасників освітнього процесу про загрозу та припинити навчальне заняття;
    • організувати переміщення учнів в укриття згідно з планом укриття, затвердженого директором;
    • вимкнути світло, електричні прилади та обладнання в приміщенні;
    • скоординувати переміщення учасників освітнього процесу до укриття.
  3. Всі повинні взяти засоби індивідуального захисту, документи та особисті речі.
  4. Учасники освітнього процесу, які знаходяться на подвір’ї школи, в коридорах, під час сигналу «Повітряна тривога», повинні самостійно рухатися до первинного укриття.
  5. В укритті вчитель повинен допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
  6. Під час переміщення до укриття необхідно враховувати наявність осіб з обмеженими фізичними можливостями. У випадку присутності учнів з обмеженими фізичними можливостями — попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне їх переміщення.
  7. Під час перебування в укритті вчитель здійснює необхідну підтримку учасників освітнього процесу та контроль за порядком.
  8. Після оголошення сигналу про «Відбій повітряної тривоги»:
    • вчитель забезпечує вихід з укриття учасників освітнього процесу;
    • відновлюється навчальний процес.
  9. Після закінчення тривоги та оповіщення про відбій, вчитель стежить за тим, щоб вихід учасників освітнього процесу з укриття проводився колонами або групами. 

ДІЇ ВЧИТЕЛЯ, ЯКЩО ВІН ПРАЦЮЄ В УКРИТТІ

Автор: admin від 30-08-2024, 12:52

ДІЇ ВЧИТЕЛЯ,

ЯКЩО ВІН ПРАЦЮЄ В УКРИТТІ 

  • Надавати підтримку та вживайте заходів для комфортного та спокійного перебування в укритті здобувачам освіти.
  • Пам’ятати, що пріоритет вчителя під час тривоги — психологічна стабільність учнів.
  • Допомогати з домашнім завданням, запропонувати дітям позаурочні активності.
  • Пам’ятайти, що під час повітряної тривоги заборонено відпускати дитину додому на прохання батьків чи навіть у їхньому супроводі.

 

Просвітницькі відеоматеріали стосовно небезпеки, пов’язаної з мінами, та правил безпечної поведінки у разі виявлення міни

Автор: admin від 5-02-2024, 13:53

   Управління з питань розвитку освіти департаменту освіти і науки Запорізької міської ради відповідно до листа управління внутрішньої політики, преси та інформації Запорізької міської ради від 26.01.2024 №236/01-1, з метою інформування дітей стосовно небезпеки, пов’язаної з мінами, та правил безпечної поведінки у разі виявлення міни, надсилає просвітницькі відеоматеріали, для закладів освіти за посиланнями:

   Нагадування про те, що третина України замінована або забруднена рештками зброї й техніки в наслідок війни.

Тож, наші діти мають знати,

як виглядають міни-пастки,

міни-розтяжки

та інші їх види та,

як діяти, коли знайшов міну.

Назад Вперед
Наверх