Школа №7 » Булінг

Флеш-моб "Долонька толерантності"

Автор: admin від 30-11-2020, 10:33

В рамках програми "16 днів проти насильства" у нашій школі розпочався шкільний флеш-моб "Долонька толерантності", де учні нашої школи пропонують, як можна за допомогою толерантності вирішити проблему насильства. Свої кольорові долоньки вони розміщують навколо Земної кулі, тим самим огортаючи Землю толерантністю.

Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства»

Автор: admin від 27-11-2020, 14:00

Щорічно в Україні, з 25 листопада до 10 грудня включно, проводиться Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства».
Основними завданнями акції є: привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.
Сьогодні в рамках цієї акції до нашої школи завітали представники національної патрульної поліції. Була дуже жива бесіда з учнями 5-8 класів. Діти мали дуже багато запитань, на які отримали відповіді від представників порядку.

16 днів проти насильства

Автор: admin від 20-11-2020, 15:42

Шановні учні нашої школи!

З 25 листопада по 10 грудня стартує Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства». Запрошуємо вас долучитися до запланованих заходів!

   Найвищою цінністю будь - якої держави, у тому числі й України, є людина, її життя й здоров’я, честь і гідність, недоторканність та безпека. Життєве неблагополуччя може бути спричинене різними факторами, зокрема перебування людини в ситуації торгівлі людьми або ж у зв’язку із вчиненням насильства в сім’ї. З 25 листопада по 10 грудня в Україні проходить акція «16 днів проти насильства».

   Дати початку та завершення Акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

   Шістнадцятиденний період кампанії охоплює наступні важливі дати:

25 листопада - Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок

1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом

2 грудня - Міжнародний день боротьби з рабством

3 грудня - Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями

5 грудня - Міжнародний день волонтера

6 грудня - Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі

9 грудня - Міжнародний день боротьби з корупцією

10 грудня - Міжнародний день прав людини

   Формами насильства є: економічне, психологічне, сексуальне та фізичне.

   Насильство є порушенням прав людини. Кожен із нас має сказати «Ні!» насильству у власній родині. Адже сім’я - це саме те місце, яке має бути світлим затишком, острівцем безпеки й комфорту в нашому досить бурхливому світі. Місцем, де тебе розуміють і поважають, де можна нікого не боятися й почуватися вільно кожному: і маленькій людині, і дорослому, і особі літнього віку.

ПЛАН заходів до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

Автор: admin від 3-11-2020, 09:40

№ п/п

Назва заходу

Клас

Дата прове-дення

Час прове-дення

Місце прове-дення

Відповідальний

1

Книжково-ілюстративна виставка в бібліотеці «Насильству - стоп»

1-11 класи

20.11-10.12

1-8 уроки

бібліотека

Сизоненко Р.Т.,

бібліотечний актив

2

Виховна година «Стоп насильство!»

3-7 класи

03.11-10.12

 

 

Соціальний педагог

Гарькава Н.А.

3

Оновлення інформації на сайті школи «16 днів проти насильства»

1-11 класи

20.11

 

 

Карпук О.І., Гарькава Н.А.

4

Оновлення інформації на сайті школи «Ознаки виявлення домашнього насильства»

1-11 класи

25.11-10.12

 

 

Практичний психолог Ведмеденко С.А.

5

Класний час «Стоп насилля»

6-А

24.11

1 урок

онлайн

Свідунович Т.С.

6

Вивчення проблеми булінгу за допомогою онлайн-сервісу для анонімного опитування учнів з метою оновлення статистичних даних та можливості слідкувати за динамікою проблеми

5-11 класи

Пості-йно

 

онлайн

Ведмеденко С.А.

7

Виховна година «Ми за світ проти насилля»

7-Б

24.11

3 урок

27 кабінет

Чумак О.А.

8

Класний час «Насильство-проблема суспільства»

9-В

24.11

5 урок

онлайн

Сафронкіна І.В.

9

Тематичний огляд «Насильству-НІ»

5-А

5-Г

24.11

6 урок

8 урок

23 кабінет

25 кабінет

Сизоненко Р.Т.,

Козюра Н.В.,

Пушна І.В.,

Голуб О.А.

10

Виховна година «Насильству-НІ! – 16 днів проти насильства і завжди». Онлайн-презентація для учнів 8-10 класів.

8-10 класи

25.11

протягом дня

бібліотека

Сизоненко Р.Т.

11

Виховний захід «Стоп насилля»

4-В

 

25.11

4 урок

44 кабінет

Гарькава Н.А.,

Пономаренко О.О.

12

Виховна година «Мій світ без насильства»

8-Б

25.11

8 урок

онлайн

Чумак О.В.

13

Оформлення класних куточків «Протидія жорстокого поводження з дітьми»

1-11 класи

26.11-09.12

 

 

Класні керівники

14

Година спілкування «Що таке насилля. Його форми. Як себе захистити»

3-А

26.11

3 урок

4 кабінет

Курган В.В.

15

Виховний захід «Стоп насилля»

5-Б

5-Г

26.11

4 урок

39 кабінет

Гарькава Н.А.,

Горіна І.І.,

Голуб О.А.

16

Виховна година «Зупинимо насилля в класі»

6-Б

26.11

8 урок

44 кабінет

Василяженко Ю.А.

17

Виховна година «Ми за життя без насильства»

9-Б

26.11

8 урок

онлайн

Соломка А.В.

18

Години психології до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом «Усвідомлення проблеми як інструмент у боротьбі з хворобою

9-А

9-Б

9-В

27.11

протягом дня

онлайн

Ведмеденко С.А.

19

Виховний захід «Ми проти насильства»

1-А

27.11

2 урок

9 кабінет

Чернобєльська О.А.

20

Виховний захід «Ми за мир»

2-Б

27.11

2 урок

8 кабінет

Білоус Л.І.

21

Анкетування учнів щодо вивчення проблеми насильства

9-А

27.11

4 урок

онлайн

Ведмеденко С.А.

22

Творчий урок-бесіда «Моє щасливе майбутнє», перегляд мультфільму, малюнки дітей за темою уроку

2-В

27.11

5 урок

10 кабінет

Зайковська А.А.

23

Класний час та анонімне опитування «Насилля вдома»

11-А

30.11

1 урок

41 кабінет

Буртова С.І.

24

Шкільний флешмоб «Долонька толерантності»

1-11 класи

30.11

протягом дня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

25

Урок-тренінг «Як стати толерантним»

3-В

30.11

5 урок

6 кабінет

Бухна О.В.

26

Флешмоб «Життя без СНІДу»

1-11 класи

01.12

протягом дня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

27

Виховні години, бесіди, лекції «СНІД – загроза людства!»

5-11

01.1204.12

протягом тижня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

28

Створення лепбуку «Ми проти насилля»

1-В клас

01.12

2 урок

1 кабінет

Калугіна Л.В.

29

Виховна година «НІ насиллю над дитиною»

4-А

01.12

4 урок

2 кабінет

Маніло В.М.

30

Класна година «Насильству-НІ»

8-В

01.12

8 урок

онлайн

Даниленко Л.М.

31

Години психології до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом «Усвідомлення проблеми як інструмент у боротьбі з хворобою

7-А

7-Б

7-В

02.12

протягом дня

онлайн

Ведмеденко С.А.

32

Виховний західґ«Ми проти насилля»

11-Б

02.12

2 урок

онлайн

Слободяник Н.Г.

33

Літературна гра  за оповіданням В.Сухомлинського «Важко бути людиною»

3-А

02.12

4 урок

4 кабінет

Курган В.В.

34

Виховна година «Я обираю безпечне життя»

4-Б

02.12

4 урок

5 кабінет

Демченко Н,В,

35

Виховна година «Зупинимо насильство над дітьми разом»

7-В

02.12

9 урок

онлайн

Євдокименко Л.В.

36

Перегляд мотиваційних мультфільмів «Як розв’язувати конфлікти»

3-А

03.12

3 урок

4 кабінет

Курган В.В.

37

«Подорож у країні Доброзичливості»

1-Б

03.12

4 урок

14 кабінет

Єрьоміна Л.І.

38

Виховна година «Життя без насилля»

5-В

03.12

7 урок

онлайн

Чуча М.С.

39

Виховна година «Поряд із тобою товариш»

7-А

03.12

8 урок

онлайн

Стрельченко В.І.

40

Виховна година «Толерантна людина завжди проти насилля!»

3-Б

04.12

3 урок

3 кабінет

Преподобна Т.І.

41

Виготовлення плаката «Ось тобі моя рука» (колективна робота)

3-А

09.12

6 урок

4 кабінет

Курган В.В.

42

Конкурс малюнків «Стоп булінг, ми проти насильства»

6-7 класи

09.12-13.12

протягом тижня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

43

Створення соціального відео «Я не для продажу»

11-А

25.11-10.12

 

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., шкільне самоврядування

44

Виховні години, бесіди «Права людини, скажемо НІ насильству в сім’ї»

1-11 класи

10.12

протягом дня

 

Класні керівники

45

Виховна година «НІ насильству», опитування «Моє ставлення до насильства, булінгу»

10-Б

30.11

3 урок

онлайн

Хіміч С.О.

Організації та установи, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства

Автор: admin від 11-01-2020, 11:57

Організації та установи, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства:

  • До територіального органу поліції або за телефоном 102.
  • До центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
  • До управління сім’ї та молоді районної, міської чи обласної держадміністрацій.
  • До громадських організацій, які надають допомогу постраждалим від насильства.
  • До психолога, соціального педагога, класного керівника тощо.
  • До близької людини.
  • На телефони «Гарячих ліній».

 

Безкоштовні телефонні «Гарячі лінії»:

Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда-Україна»:

0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного)

Дзвінки на лінію - безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.

Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники.

Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):

116-123 (цілодобово та безкоштовно з мобільних телефонів),

0-800-500-225 та 116-111

Можна отримати інформацію про організації та установи, до яких слід звернутися у конкретній ситуації, про перелік документів, які необхідно підготувати для звернення, поради щодо правильного їх складання, підтримку психолога анонімно у телефонному режимі, консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації.

Омбудсмен з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба:

(044) 255-64-50

Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги:

Зателефонувавши за номером 0 800213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів), можна отримати такі послуги:

  • інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальній послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
  • безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • правові консультації;
  • зв’язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку.

Ознаки виявлення домашнього насильства

Автор: admin від 11-01-2020, 11:55

Ознаки виявлення випадків домашнього насильства

1. У виявленні фактів домашнього насильства має значення спостережливість педагогічних працівників закладу освіти, їх уважне ставлення до учасників освітнього процесу і здатність вчасно помітити симптоми неблагополуччя в поведінці та настрої дітей.

2. Види домашнього насильства визначаються за наступними ознаками:

Ознаками психологічного насильства є:

  • замкнутість, тривожність, страх, або навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;
  • неврівноважена поведінка;
  • агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;
  • різка зміна звичної для дитини поведінки на контрастну;
  • уповільнене мовлення, нездатність до навчання, відсутність знань відповідно до віку (наприклад, невміння читати, писати, рахувати);
  • синдром «маленького дорослого» (надмірна зрілість та відповідальність);
  • уникання однолітків, бажання спілкуватися та гратися зі значно молодшими дітьми;
  • занижене самооцінювання, наявність почуття провини; швидка стомлюваність, знижена спроможність до концентрації уваги;
  • демонстрація страху перед появою батьків та/або необхідністю йти додому, небажання йти додому;
  • схильність до «мандрів», бродяжництва;
  • депресивні розлади; спроби самогубства;
  • вживання алкоголю, наркотичних речовин;
  • наявність стресоподібних розладів психіки, психосоматичних хвороб;
  • прояви насильства чи жорстокого поводження стосовно тварин чи інших живих істот;
  • приналежність батьків інших законних представників до деструктивних релігійних сект;
  • інші прояви поведінки чи емоційних реакцій, що не відповідають віковим нормам розвитку дитини.

Ознаками фізичного насильства можуть бути:

  • розповідь дитини, що батьки, інші члени сім’ї застосовують до неї або іншої дитини фізичне насильство, погрожують вигнати з дому, перемістити до іншого місця проживання (віддати до інтернатного закладу, влаштувати до лікарні, помешкання інших родичів тощо), про наявність небезпеки з боку тварин, що утримуються у неї вдома;
  • намагання дитини приховати травми та обставини їх отримання (відмова зняти одяг для медичного обстеження або переодягатися в присутності інших дітей; носити одяг, що не відповідає сезону);
  • зміщення суглобів (вивихи), переломи кісток, гематоми, подряпини; синці на щоках, очах, губах, вухах, передпліччях, стегнах, кінчиках пальців тощо;
  • рвані рани і переломи в області обличчя, травматична втрата зубів; травми ока (крововиливи, відшарування сітківки тощо); забиті місця на тілі, голові або сідницях, які мають виразні контури предмета (наприклад, пряжки ременя, лозини);
  • скарги дитини на головний біль, біль у животі, зовнішні запалення органів сечовивідної і статевої систем;
  • рани і синці у різних фазах загоєння на різних частинах тіла (наприклад, на спині та грудях одночасно); сліди від укусів;
  • опіки та інші незвичні для віку дитини фізичні (видимі та невидимі) травми.

Ознаками економічного насильства, занедбання дитини можуть бути:

  • постійне голодування через нестачу їжі;
  • вага дитини в значній мірі не відповідає її віковій нормі (за визначенняммедичного працівника);
  • часті запізнення до школи, брудний одяг, одягання не за погодою;
  • пропуски занять у школі;
  • втомлений і хворобливий вигляд;
  • загальна занедбаність;
  • нестача необхідного медичного лікування (дитину не водять до лікаря), неліковані зуби;
  • залишення дитини батьками під наглядом незнайомих осіб (в тому числі, які перебувають у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння);
  • залишення дитини дошкільного віку без догляду впродовж тривалого часу як у помешканні, так і на вулиці, в тому числі зі сторонніми особами;
  • відсутність іграшок, книжок, розваг тощо;
  • антисанітарні умови проживання, відсутність постільної білизни (або постільна білизна рвана та брудна), засобів гігієни;
  • нігті, волосся у дитини нестрижені та брудні;
  • у дитини постійні інфекції, спричинені браком гігієни;
  • залучення дитини до трудової діяльності (з порушенням чинного законодавства);
  • дитина жебракує, втікає з дому;
  • відставання дитини в розвитку фізичному, емоційному, розвитку дрібної моторики, пізнавальних здібностей, соціальних навичок та навичок міжособистісного спілкування) внаслідок педагогічної занедбаності тощо.

Ознаками сексуального насильства можуть бути:

  • знання термінології та жаргону, зазвичай не властивих дітям відповідного віку;
  • захворювання, що передаються статевим шляхом;
  • синдром «брудного тіла»;
  • уникнення контактів із ровесниками чи дорослими, зокрема й з родинного кола чи друзів сім’ї;
  • дитяча або підліткова проституція;
  • рання вагітність;
  • вчинення сексуальних злочинів;
  • сексуальні домагання до дітей, підлітків, дорослих;
  • нерозбірлива або непритаманна віку дитини сексуальна поведінка;
  • створення та реалізація дитиною сексуальних сценаріїв в іграх за допомогою іграшок та ляльок;
  • відмова від гігієнічного догляду за собою;
  • нашарування великої кількості одягу на тілі або використання одягу, який максимально приховує тіло;
  • страх або агресивна реакція щодо конкретних людей або людей певної статі, віку тощо;
  • синці на внутрішній стороні стегон, на грудях і сідницях, сліди від укусів, інші незвичні для віку дитини фізичні ознаки (видимі та невидимі), а також психологічні і поведінкові прояви, які можуть свідчити про насильство щодо дитини.

 

Педагогічним працівникам доцільно звертати увагу також на ознаки, що вказують на ймовірність виникнення ризиків для життя, здоров’я та розвитку дитини. Зокрема до таких ризиків можна, крім іншого, віднести ситуації, коли батьки або інші законні представники:

  • не цікавляться освітньою діяльністю дитини (не відвідують батьківських зборів, не контактують із педагогами закладу);
  • під час відвідування закладу освіти перебувають у стані алкогольного сп’яніння або під дієто наркотичних речовин; наявні факти надмірного вживання алкоголю, наркотичних речовин, схильності до азартних ігор та відвідування ігрових клубів;
  • систематично проявляють агресивну поведінку до працівників закладу освіти, батьків інших дітей;
  • ігнорують рекомендації працівників закладу освіти щодо виховання дитини, що призводить або може призвести до затримки її розвитку, погіршення емоційного стану, здоров’я, соціальної ізоляції та інших несприятливих наслідків;
  • не дотримуються санітарно-гігієнічних норм та правил безпечної поведінки (що призводить до виникнення ризику інфікування дитини);
  • мають ознаки пригніченого психоемоційного стану, розладів психічного здоров’я, суїцидальної поведінки, що ускладнює процес догляду та виховання дитини;
  • не забезпечують необхідного медичного догляду за дитиною, що може призвести до серйозних порушень здоров’я;
  • жорстоко поводяться з членами сім'ї (одним із батьків, іншою дитиною, іншою особою), з домашніми тваринами;
  • допускають перебування у помешканні, де проживає дитина, сторонніх осіб, схильних до вживання алкоголю, наркотичних речовин;
  • не забезпечують дитину кишеньковими коштами;
  • перекладають догляд за молодшими дітьми на інших.

Діти мають:

  • знижену здатність контролювати свою поведінку;
  • демонстративну хоробрість;
  • агресію стосовно інших дітей або дорослих;
  • ознаки бродяжницва;
  • бажання і змогу перебувати у вечірній і нічний час на вулиці без супроводу дорослих, відвідувати комп’ютерний клуб.

Взаємодія керівника та працівників закладу освіти для профілактики та у разі виявлення ознак домашнього насильства

1. Керівник закладу освіти забезпечує реалізацію заходів у сфері запобігання та протидії насильству:

1) проведення з учасниками освітнього процесу роботи щодо запобігання та протидії насильству;

2) організацію інформаційно-просвітницьких заходів із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей;

3) організацію соціально-психологічного супроводу постраждалих;

4) визначення уповноваженої особи з-поміж працівників закладу освіти для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.

2. Уповноважена особа закладу освіти:

У разі виникнення підозри щодо домашнього насильства, жорстокого поводження з дитиною або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) уповноважена особа зустрічається із дитиною, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження щодо неї, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надає емоційну підтримку; проявляє інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, дитина має відчути, що її дійсно чують і розуміють. Дотримуватись принципу конфіденційності щодо постраждалої особи.

У процесі розмови, якщо дитина підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися з дитиною, та можливості отримати їх опис.

Уповноважена особа закладу освіти повідомляє працівників психологічної служби закладу освіти, а працівник психологічної служби за потреби складає план корекційної роботи та здійснює соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником, особливо, якщо останнім є інший учень (учні) закладу, та у разі необхідності перенаправляє до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо).

3. Педагогічні працівники, медичний та господарсько-обслуговуючий персонал закладу освіти у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, передають уповноваженій особі закладу освіти, а у разі її відсутності - безпосередньо керівникові закладу освіти (директорові) чи заступнику директора інформацію про дитину з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому.

4. У закладі освіти на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті має бути розміщено контактну інформацію уповноваженої особи закладу, організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства, примірний перелік яких додається.

 

Уповноважена особа по ЗСШ № 7: Закарлюка Ольга Сергіївна, вчитель англійської мови

контактний телефон: 097-313-47-28

Зміни в законодавстві з питань попередження насильства

Автор: admin від 11-01-2020, 11:46

Зміни в законодавстві з питань попередження насильства

1.Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»  №2229 від 7 грудня 2017 року. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2229-19#n3

 

2.Порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/658-2018-%D0%BF#n2

 

3.Наказ МОН України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047 (ДОДАТОК 2)

 

- Лист МОН України від  07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році».

- Лист Міністерства соціальної політики України від 29.12.2018 №27/0/2-19/57 «Про постанову Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 №800» та методичні рекомендації щодо реалізації постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю» від 03.10.2018 №800 .   http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP180800.html

 

 БУЛІНГ 

1. Закон України «Про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2657 –VІІІ» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ru/2657-19?lang=uk 

2. Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/9-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії боулінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2637 –VІІІ»  (управлінський та просвітницький підхід). (ДОДАТОК 3)

 

ПРОФІЛАКТИКА ПРАВОПОРУШЕНЬ

- Лист МОНУ України від 28.01.2019 №1/9-849 «Щодо профілактики кримінальних правопорушень серед неповнолітніх». (ДОДАТОК 4) 

- Розпорядження міського голови від 03.08.2018 № 266р «Про  затвердження  плану заходів щодо профілактики правопорушень та підтримання публічної безпеки у

 м. Запоріжжі на 2018-2021 роки» https://zp.gov.ua/uk/documents/item/31771 

- Постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 р. №684  "Про затвердження порядку ведення обліку дітей 
шкільного віку та учнів" https://www.kmu.gov.ua/npas/250270773
 

- Розпорядження міського голови від 23.11.2017 р. №408р "Про затвердження порядку проведення заходів щодо повернення дітей шкільного віку до освітнього процесу в місті Запоріжжі". https://zp.gov.ua/uk/documents/item/25592

Що варто запам’ятати дорослим «вихователям» чужих дітей

Автор: admin від 1-03-2019, 17:19

Що варто запам’ятати дорослим «вихователям» чужих дітей:

1. Спілкування з чужими дітьми не має відбуватися у тоні, звичному для вас у повсякденному житті.

2. Якщо обставини, що склалися, змушують зробити дитині зауваження або щось з’ясувати, діяти треба виключно через батьків або педагогів.

3. Не варто взагалі звертатися до чужої дитини, коли не потрібне екстрене втручання дорослих.

4. Коли поряд немає інших дорослих, пояснюйте чужій дитині, що вона не права, але ввічливо.

5. Категорично неприпустимі агресія, крики, хамство, образи і тим більше заподіяння шкоди дитині та будь-які фізичні дії взагалі.

6. Завжди ставте себе на місце батьків цієї дитини та подумайте, чи хотіли би ви, щоб на вашу дитину гримала стороння людина та які правові наслідки це може мати для вас.

Булінг. Відповідальність.

Автор: admin від 19-02-2019, 16:00

18 грудня  2018 року Верховна Рада України прийняла Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (р.№8584).

Прийнятим законом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, доповнивши Кодекс новою статтею 173-4, якою встановлюється відповідальність за булінг,

Змінами до статті 30 передбачено зобов’язання закладів освіти забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків, тощо.

Крім того, змінами до статті 73 Закону, Освітньому омбудсмену надається право: здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти; отримувати інформацію від центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки щодо загального числа випадків булінгу у закладах освіти за визначений період.

Прийняття закону органічно поєднується із впровадженням з 1 січня 2019 року посади освітнього омбудсмена.

Що таке булінг за прийнятим законом, і хто та в якому розмірі несе відповідальність за його вчинення.

Булінг (цькування) – згідно змінами внесеними до Закону України «Про освіту»,

1. Булінгом може бути як активна  дія так і бездіяльність (мовчазне, безучасне спостереження, відсутність активних дій до його припинення)

2. Булінг може проявлятися у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві.

3. Булінг може вчинятися не лише у формі вербальної комунікації, а й із застосуванням засобів електронних комунікацій,

4. Булінг може вчинятися щодо:

А) малолітньої особи

Б) неповнолітньої особи

В) інших учасників освітнього процесу

1. Булінг може будь ким. Норма закону прописана таким чином, що вона не дає повного переліку осіб, які можуть чинити булінг, але при цьому наголошує, що може вчинятися малолітніми та неповнолітніми особами.

2. Внаслідок булінгу могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого. Важливий момент, що законодавець виділив булінг  як негативне явище незалежно від настання негативних наслідків.

Відповідальність за булінг згідно з ст. 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, -

- тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення,

· тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Вчинення малолітніми, або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, правопорушення, відповідальність за яке передбачено цією статтею, -

· тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста  неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу  -

тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку»

 

Порушення

Вік

Хто несе відповідальність

Розмір штрафу

Громадські роботи

Булінг дітьми

До 14

Батьки

850-1700 або

20-40 годин

 

14-16

Батьки

850-1700 або

20-40 годин

 

Понад 16

Діти

850-1700 або

42 години

Булінг дорослими

Понад 16

особисто

850-1700 або

42 години

Повторний або груповий булінг

14-16

Батьки

1700-3400 або

40-60 годин

 

Понад 16

Особисто

1700-3400 або

40-60 годин

Приховування  булінгу

Керівник закладу

 

850-1700 або

Виправні роботи до 1 місяця з відрахуванням 20% заробітку

Протоколи за вчинення цього порушення уповноважені складати органи Національної поліції України, а притягувати до адміністративної відповідальності будуть місцеві суди.

Щодо кримінальної відповідальності :

Оскільки нормами цього закону не передбачається внесення змін до Кримінального кодексу України стосовно запровадження кримінальної  відповідальності за скоєння правопорушень, пов’язаних з булінгом (цькуванням),   оскільки скоєння правопорушником при вчиненні булінгу (цькування) інших дій, кваліфікуються відповідними статтями Кримінального кодексу України, зокрема – заподіяння тілесних ушкоджень різних видів тяжкості тощо, тому, у цьому випадку правопорушник нестиме відповідне кримінальне покарання без додаткового зазначення про це у Кодекс України Про адміністративні правопорушення

Назад Вперед
Наверх