Школа №7 » Булінг

Алгоритм діяльності шкільного практичного психолога та соціального педагога при виникненні ситуацій булінгу

Автор: admin від 12-04-2021, 13:48

Алгоритм діяльності шкільного практичного психолога та соціального педагога при виникненні ситуацій булінгу:

1.  Ініціювання, обговорення та планування спільних дій адміністрації, психологічної служби, педагогічного колективу, учнівського самоврядування та батьківської громадськості, спрямованих на подолання виявлених недоліків у роботі навчального закладу з окресленої проблеми.

2.  Збір необхідної інформації психологом та соціальним педагогом щодо проявів булінгу серед учнів у навчальному закладі.

3. Систематичне вивчення психологічного клімату (спостереження, діагностика), особливостей міжособистісних стосунків у класних колективах, де виявлено булінг.

4.  Виявлення булерів, а також  реальних та потенційних жертв.

5.  Створення умов недопущення явища булінгу.

6.  Швидке і грамотне роз’єднання жертви з відповідними стресовими впливами булерів.

7.  Визначення переліку можливих дій, спрямованих на припинення агресивної поведінки учнів. Вибір найефективніших способів досягнення мети. Роль педагога у такому алгоритмі має бути чітко визначена і дещо обмежена. Вчитель надає дитині-агресору та постраждалій дитині лише первинну допомогу, а потім передає її фахівцям психологічної служби школи.

8.  Індивідуальна або групова (за необхідності) корекційно-відновлювальна робота з жертвами булінгу. У процесі надання допомоги суб’єктам насильства одним із головних завдань соціально-психологічної підтримки виступає корекція страхів та тривожності.

9. Проведення семінарів, тренінгів, круглих столів, годин психолога, спрямованих на формування ненасильницької моделі поведінки.

10. Коригування наявних агресивних форм поведінки булерів та формування нових форм поведінки учнів переважно за допомогою прикладу педагогів.

11. За необхідності – залучення іншіх фахівців: медичних психологів, педіатрів, психотерапевтів, представників служб у справах дітей, кримінальної поліції, громадських організацій тощо.

12. Формування у жертв булінгу ціннісного ряду, способів соціалізації, стійкого ставлення до негативних явищ та негативних почуттів.

13. Робота з класним колективом з корекції поведінки, покращення стосунків та надання допомоги дитині-агресору та дитині-жертві.

14.   Формування у педагогів навичок ідентифікації насильства як у своїй поведінці, так й у поведінці дітей з метою формування єдиного погляду на існуючу проблему. Недопущення проявів психологічного насильства до дітей з боку вчителів у вигляді порівнянь, навішування ярликів, ігнорування почуттів дітей та їхніх скарг на цькування.

15.   Подолання егоцентризму в учнів та розвиток у них емпатії, асертивності,  комунікативних здібностей, адекватної самооцінки, самоконтролю та здатності до саморозвитку, критичності мислення, соціальної адаптованості та індивідуальних механізмів подолання важких станів і переживань.

Алгоритм дій працівників закладу освіти у разі виявлення або встановлення фактів булінгу

Автор: admin від 12-04-2021, 13:47

Алгоритм дій працівників закладу освіти у разі виявлення або встановлення фактів булінгу

1.  При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляють про це адміністрації закладу.

2.  Адміністрація спільно із психологічною службою школи невідкладно реагує на представлені факти.

3.  Бесіда з учнями класу щодо з’ясування проявів булінгу.

4.  Бесіда наодинці з кожним учасником булінгу (проводити одночасно, в різних приміщеннях).

5.  Бесіда окремо з батьками булерів та окремо з батьками жертв булінгу щодо ситуації, яка склалася та визначення шляхів її подолання.

6.  Проводиться безпосередня робота класного керівника, практичного психолога і соціального педагога з булерами та жертвами.

7.  Відпрацювання навичок поведінки у дітей, що постраждали від булінгу та виведення їх зі стану жертви.

Головні принципи роботи з проблеми булінгу

Автор: admin від 12-04-2021, 13:45

Головні принципи роботи з проблеми булінгу:

1. Конфіденційність – фахівці, що працюють з проблемою булінгу, повинні гарантувати конфіденційність усім учасникам ситуації булінгу (жертві, агресору, свідкам). Це сприятиме розкриттю таких випадків в дитячому колективі, підвищенню довіри дітей до дорослих.

2. Етапність (вивчення ситуації, підготовча робота з класом, складання програми допомоги, її реалізація та оцінка ефективності).

3. Відмова від звинувачень будь-кого  з дорослих в допущенні випадків булінгу.

4. Категорична заборона на прояви насильства в закладі освіти. Будь-яке насильство несправедливо і його можна запобігти, своєчасно втрутившись у ситуацію.

5. Комплексність (врахування всіх аспектів та участь різних співробітників в роботі).

6. Індивідуальний підхід в кожному випадку булінгу.

7. Зміщення акценту з покарання кривдників на їх реабілітацію. Особливу увагу слід звертати на випадки, коли дії кривдника загрожують життю і здоров’ю інших або є порушенням закону.

Флеш-моб "Долонька толерантності"

Автор: admin від 30-11-2020, 10:33

В рамках програми "16 днів проти насильства" у нашій школі розпочався шкільний флеш-моб "Долонька толерантності", де учні нашої школи пропонують, як можна за допомогою толерантності вирішити проблему насильства. Свої кольорові долоньки вони розміщують навколо Земної кулі, тим самим огортаючи Землю толерантністю.

Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства»

Автор: admin від 27-11-2020, 14:00

Щорічно в Україні, з 25 листопада до 10 грудня включно, проводиться Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства».
Основними завданнями акції є: привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків.
Сьогодні в рамках цієї акції до нашої школи завітали представники національної патрульної поліції. Була дуже жива бесіда з учнями 5-8 класів. Діти мали дуже багато запитань, на які отримали відповіді від представників порядку.

16 днів проти насильства

Автор: admin від 20-11-2020, 15:42

Шановні учні нашої школи!

З 25 листопада по 10 грудня стартує Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства». Запрошуємо вас долучитися до запланованих заходів!

   Найвищою цінністю будь - якої держави, у тому числі й України, є людина, її життя й здоров’я, честь і гідність, недоторканність та безпека. Життєве неблагополуччя може бути спричинене різними факторами, зокрема перебування людини в ситуації торгівлі людьми або ж у зв’язку із вчиненням насильства в сім’ї. З 25 листопада по 10 грудня в Україні проходить акція «16 днів проти насильства».

   Дати початку та завершення Акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

   Шістнадцятиденний період кампанії охоплює наступні важливі дати:

25 листопада - Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок

1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом

2 грудня - Міжнародний день боротьби з рабством

3 грудня - Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями

5 грудня - Міжнародний день волонтера

6 грудня - Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі

9 грудня - Міжнародний день боротьби з корупцією

10 грудня - Міжнародний день прав людини

   Формами насильства є: економічне, психологічне, сексуальне та фізичне.

   Насильство є порушенням прав людини. Кожен із нас має сказати «Ні!» насильству у власній родині. Адже сім’я - це саме те місце, яке має бути світлим затишком, острівцем безпеки й комфорту в нашому досить бурхливому світі. Місцем, де тебе розуміють і поважають, де можна нікого не боятися й почуватися вільно кожному: і маленькій людині, і дорослому, і особі літнього віку.

ПЛАН заходів до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

Автор: admin від 3-11-2020, 09:40

№ п/п

Назва заходу

Клас

Дата прове-дення

Час прове-дення

Місце прове-дення

Відповідальний

1

Книжково-ілюстративна виставка в бібліотеці «Насильству - стоп»

1-11 класи

20.11-10.12

1-8 уроки

бібліотека

Сизоненко Р.Т.,

бібліотечний актив

2

Виховна година «Стоп насильство!»

3-7 класи

03.11-10.12

 

 

Соціальний педагог

Гарькава Н.А.

3

Оновлення інформації на сайті школи «16 днів проти насильства»

1-11 класи

20.11

 

 

Карпук О.І., Гарькава Н.А.

4

Оновлення інформації на сайті школи «Ознаки виявлення домашнього насильства»

1-11 класи

25.11-10.12

 

 

Практичний психолог Ведмеденко С.А.

5

Класний час «Стоп насилля»

6-А

24.11

1 урок

онлайн

Свідунович Т.С.

6

Вивчення проблеми булінгу за допомогою онлайн-сервісу для анонімного опитування учнів з метою оновлення статистичних даних та можливості слідкувати за динамікою проблеми

5-11 класи

Пості-йно

 

онлайн

Ведмеденко С.А.

7

Виховна година «Ми за світ проти насилля»

7-Б

24.11

3 урок

27 кабінет

Чумак О.А.

8

Класний час «Насильство-проблема суспільства»

9-В

24.11

5 урок

онлайн

Сафронкіна І.В.

9

Тематичний огляд «Насильству-НІ»

5-А

5-Г

24.11

6 урок

8 урок

23 кабінет

25 кабінет

Сизоненко Р.Т.,

Козюра Н.В.,

Пушна І.В.,

Голуб О.А.

10

Виховна година «Насильству-НІ! – 16 днів проти насильства і завжди». Онлайн-презентація для учнів 8-10 класів.

8-10 класи

25.11

протягом дня

бібліотека

Сизоненко Р.Т.

11

Виховний захід «Стоп насилля»

4-В

 

25.11

4 урок

44 кабінет

Гарькава Н.А.,

Пономаренко О.О.

12

Виховна година «Мій світ без насильства»

8-Б

25.11

8 урок

онлайн

Чумак О.В.

13

Оформлення класних куточків «Протидія жорстокого поводження з дітьми»

1-11 класи

26.11-09.12

 

 

Класні керівники

14

Година спілкування «Що таке насилля. Його форми. Як себе захистити»

3-А

26.11

3 урок

4 кабінет

Курган В.В.

15

Виховний захід «Стоп насилля»

5-Б

5-Г

26.11

4 урок

39 кабінет

Гарькава Н.А.,

Горіна І.І.,

Голуб О.А.

16

Виховна година «Зупинимо насилля в класі»

6-Б

26.11

8 урок

44 кабінет

Василяженко Ю.А.

17

Виховна година «Ми за життя без насильства»

9-Б

26.11

8 урок

онлайн

Соломка А.В.

18

Години психології до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом «Усвідомлення проблеми як інструмент у боротьбі з хворобою

9-А

9-Б

9-В

27.11

протягом дня

онлайн

Ведмеденко С.А.

19

Виховний захід «Ми проти насильства»

1-А

27.11

2 урок

9 кабінет

Чернобєльська О.А.

20

Виховний захід «Ми за мир»

2-Б

27.11

2 урок

8 кабінет

Білоус Л.І.

21

Анкетування учнів щодо вивчення проблеми насильства

9-А

27.11

4 урок

онлайн

Ведмеденко С.А.

22

Творчий урок-бесіда «Моє щасливе майбутнє», перегляд мультфільму, малюнки дітей за темою уроку

2-В

27.11

5 урок

10 кабінет

Зайковська А.А.

23

Класний час та анонімне опитування «Насилля вдома»

11-А

30.11

1 урок

41 кабінет

Буртова С.І.

24

Шкільний флешмоб «Долонька толерантності»

1-11 класи

30.11

протягом дня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

25

Урок-тренінг «Як стати толерантним»

3-В

30.11

5 урок

6 кабінет

Бухна О.В.

26

Флешмоб «Життя без СНІДу»

1-11 класи

01.12

протягом дня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

27

Виховні години, бесіди, лекції «СНІД – загроза людства!»

5-11

01.1204.12

протягом тижня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

28

Створення лепбуку «Ми проти насилля»

1-В клас

01.12

2 урок

1 кабінет

Калугіна Л.В.

29

Виховна година «НІ насиллю над дитиною»

4-А

01.12

4 урок

2 кабінет

Маніло В.М.

30

Класна година «Насильству-НІ»

8-В

01.12

8 урок

онлайн

Даниленко Л.М.

31

Години психології до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом «Усвідомлення проблеми як інструмент у боротьбі з хворобою

7-А

7-Б

7-В

02.12

протягом дня

онлайн

Ведмеденко С.А.

32

Виховний західґ«Ми проти насилля»

11-Б

02.12

2 урок

онлайн

Слободяник Н.Г.

33

Літературна гра  за оповіданням В.Сухомлинського «Важко бути людиною»

3-А

02.12

4 урок

4 кабінет

Курган В.В.

34

Виховна година «Я обираю безпечне життя»

4-Б

02.12

4 урок

5 кабінет

Демченко Н,В,

35

Виховна година «Зупинимо насильство над дітьми разом»

7-В

02.12

9 урок

онлайн

Євдокименко Л.В.

36

Перегляд мотиваційних мультфільмів «Як розв’язувати конфлікти»

3-А

03.12

3 урок

4 кабінет

Курган В.В.

37

«Подорож у країні Доброзичливості»

1-Б

03.12

4 урок

14 кабінет

Єрьоміна Л.І.

38

Виховна година «Життя без насилля»

5-В

03.12

7 урок

онлайн

Чуча М.С.

39

Виховна година «Поряд із тобою товариш»

7-А

03.12

8 урок

онлайн

Стрельченко В.І.

40

Виховна година «Толерантна людина завжди проти насилля!»

3-Б

04.12

3 урок

3 кабінет

Преподобна Т.І.

41

Виготовлення плаката «Ось тобі моя рука» (колективна робота)

3-А

09.12

6 урок

4 кабінет

Курган В.В.

42

Конкурс малюнків «Стоп булінг, ми проти насильства»

6-7 класи

09.12-13.12

протягом тижня

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., класні керівники

43

Створення соціального відео «Я не для продажу»

11-А

25.11-10.12

 

 

Василишин О.А., Павловська Я.В., шкільне самоврядування

44

Виховні години, бесіди «Права людини, скажемо НІ насильству в сім’ї»

1-11 класи

10.12

протягом дня

 

Класні керівники

45

Виховна година «НІ насильству», опитування «Моє ставлення до насильства, булінгу»

10-Б

30.11

3 урок

онлайн

Хіміч С.О.

Організації та установи, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства

Автор: admin від 11-01-2020, 11:57

Організації та установи, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства:

  • До територіального органу поліції або за телефоном 102.
  • До центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
  • До управління сім’ї та молоді районної, міської чи обласної держадміністрацій.
  • До громадських організацій, які надають допомогу постраждалим від насильства.
  • До психолога, соціального педагога, класного керівника тощо.
  • До близької людини.
  • На телефони «Гарячих ліній».

 

Безкоштовні телефонні «Гарячі лінії»:

Національна дитяча «гаряча лінія» Центру «Ла Страда-Україна»:

0-800-500-333 (для дзвінків з мобільного)

Дзвінки на лінію - безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх операторів.

Консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники.

Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога):

116-123 (цілодобово та безкоштовно з мобільних телефонів),

0-800-500-225 та 116-111

Можна отримати інформацію про організації та установи, до яких слід звернутися у конкретній ситуації, про перелік документів, які необхідно підготувати для звернення, поради щодо правильного їх складання, підтримку психолога анонімно у телефонному режимі, консультації та рекомендації юристів щодо конкретної ситуації.

Омбудсмен з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба:

(044) 255-64-50

Єдиний телефонний номер системи надання безоплатної правової допомоги:

Зателефонувавши за номером 0 800213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів), можна отримати такі послуги:

  • інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальній послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
  • безоплатну правову допомогу дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • правові консультації;
  • зв’язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку.
Назад Вперед
Наверх