*** Доступ до всіх матеріалів сайту відтепер необмежений і не потребує реєстрації ***

Вплив соціальних мереж на підлітків (з виступу перед батьківською громадою та вчителями)

Автор: psychologist від 14-02-2017, 16:04

Всього лише 1% населення нашої країни взагалі не користується соціальними мережами,

29% відвідують їх 2-4 рази в день.

При цьому 38% всіх користувачів називають своєю метою - пошук нових знайомих, 70% сприймають соцмережу, як спосіб зв'язку з друзями і близькими і тільки 22% шукають нові знання.

Більшість - 61%, ведуть в мережах виключно споживацький спосіб життя, коли тільки 22% діляться своєю думкою один з одним.

Варто відзначити також і той факт, що вік основної маси користувачів не перевищує 18-річного віку.

 

Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

Автор: psychologist від 3-09-2014, 11:28

Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

  • Місце за партою повинно бути навпроти дошки.
  • На стінах класної кімнати повинно бути якнайменше предметів, які відволікають.
  • Говорити необхідно спокійно, чітко, не поспішаючи, по можливості намагатися не реагувати на провокативні вчинки учня.
  • Обов'язковим є зоровий контакт з дитиною. Зоровий контакт допомагає дитині сконцентрувати увагу, не відволікатися.
  • При спілкуванні з дитиною, для кращої концентрації її уваги, повинна застосовуватись система чітких і коротких вказівок: „послухай", «зупинись», «запам'ятай», «подумай». Щоб звернути на себе увагу учнів, вчитель може застосовувати систему жестів, міміку: підняти палець, покласти руку на плече дитини, похитати головою і т.д.
  • Інструкції повинні бути короткими і простими.
  • Обов'язково треба попросити учня повторити, що він повинен зробити.
  • Для кожного виду роботи необхідно давати спеціальні інструкції.
  • Щоб допомогти дитині компенсувати в роботі свої слабкі сторони, необхідно спиратися на сильні.
  • Необхідно заохочувати учня не тільки за хороші результати, але і за старанність, бажання працювати.
  • Якщо учень повністю втратив контроль над собою, не слід робити різких зауважень, кричати на нього. Необхідно відволікти його, відвести в спокійне місце, можна вмити холодною водою, заспокоїти. Поки дитина не заспокоїться, вона не почує Ваших зауважень і не зрозуміє, що Ви від неї хочете, але коли заспокоїться, можна буде обговорити те, що сталося. Учень повинен усвідомити свою поведінку.

Поради вчителям для покращення настрою

Автор: psychologist від 3-09-2014, 11:22
Ефективність уроку часто напряму залежить від  емоційного стану педагога. Тому, щоб покращити свій настрій перед початком уроку, рекомендуємо скористатися наступними порадами:
                     
1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).
  
2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
  
3. Якщо в тебе з’явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
  
4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй”, теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
  
5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам’ятайте: думати про себе – ваш головний обов’язок.

6. Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання: ”Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити”.

Рекомендації вчителям, щодо підтримки дисципліни в класі

Автор: psychologist від 3-09-2014, 11:17

Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми. Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.

ПОРАДИ педагогам при організації навчально–виховного процесу для учнів 1 класу

Автор: admin від 16-08-2013, 13:25

ПОРАДИ

 педагогам при організації навчально – виховного процесу для учнів 1 класу

      У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду.

     Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їй подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання. Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, в т.ч. 1 класу, в загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01).
Для учнів 1 класу особлива увага має приділятися:

-         організації гарячого харчування;

-         облаштуванню кімнат для відпочинку (сну);

-         приміщень для організації рухливих ігор, щонайменше одного на паралель класів;

-         обладнанню відокремлених туалетів (вбиралень);

-         обладнання відокремлених гардеробів з обов’язковим виділенням секцій для кожного класу тощо.

    Відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), а також не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі.
         Збереження та зміцнення фізичного здоров’я учнів, їх моральне та громадянське виховання – ці складові постійно мають бути у центрі уваги кожного вчителя.  З цією метою  важливо організувати активну співпрацю вчителя з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, з вчителями - предметниками, вихователем групи продовженого дня. Результатами такої співпраці є:
- краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника;
- здійснення особистісно-зорієнтованого навчання та виховання;

- впровадження здоров’язбережувальних технологій навчально-виховного процесу;
- спільна підготовка і проведення батьківських зборів;

- бесіди з батьками на психолого-педагогічну тематику тощо.

 

     Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту” навчально-виховний процес у 1 класах...

Практические рекомендации учителям для успешного обучения детей

Автор: psychologist від 16-08-2013, 13:25
 1. Не забывайте, что перед вами не бесполый ребенок, а мальчик   или девочка с определенными особенностями мышления, восприятия, эмоций.
 2. Никогда не сравнивайте между собой детей, хвалите их за успехи и достижения.

 3. Обучая мальчиков, опирайтесь на их высокую поисковую активность, сообразительность.

 4. Обучая девочек, не только разбирайте с ними принцип выполнения задания, но и учите их действовать самостоятельно, а не по заранее разработанным схемам.
 5. Ругая мальчика, помните о его эмоциональной чувствительности и тревожности. Изложите ему кратко и точно свое недовольство. Мальчик не способен долго удерживать эмоциональное напряжение, очень скоро он перестает вас слушать и слышать.

 6. Ругая девочку, помните о ее эмоциональной бурной реакции, которая мешает ей понять, за что ее ругают. Спокойно разберите ее ошибки.

 7. Девочки могут капризничать из-за усталости (истощение правого «эмоционального» полушария). Мальчики в этом случае истощаются информационно (снижение активности левого «рационально-логического» полушария). Ругать их за это бесполезно и безнравственно.

8. Ориентируйте программы и методики обучения на конкретного ребенка с определенным типом функциональной асимметрии полушарий, дайте ему возможность раскрыть свои способности, создайте ему ситуацию успеха.
9. Обучая ребенка грамотному письму, не разрушайте основы «врожденной» грамотности. Ищите причины неграмотности ребенка, анализируйте его ошибки.

10. Не забывайте, что ваша оценка, данная ребенку, всегда субъективна и зависит от вашего типа асимметрии полушарий. Возможно, вы относитесь к разным типам мозговой организации и по-разному мыслите

 11. Вы должны не столько научить ребенка, сколько развить у него желание учиться.

12. Помните, что любой ребенок может чего-то не знать, не уметь, в чем-то ошибаться. 

13. Лень ребенка — сигнал неблагополучия вашей педагогической деятельности.

14. Для гармоничного развития ребенка необходимо научить его по-разному осмысливать учебный материал (логически, образно, интуитивно).

15. Для успешного обучения мы должны свои требования превратить в желания ребенка.
16. Сделайте своей главной заповедью — «Не навреди!

Рекомендации психолога для поддержки учебного процесса

Автор: psychologist від 3-03-2012, 14:30

 

  • Создавать доброжелательную атмосферу в классе
  • Поддерживать творческую исследовательскую активность учащихся, включенность их в различные виды деятельности
  • Предоставлять возможность учащимся самим оценивать свою деятельность 
  • Использовать в работе необычные формы преподнесения учебного материала, вызывающие отклик у учеников (познавательные игры, ситуации спора,  дискуссии, анализ жизненных ситуаций и др.), а так же занимательность изложения материала( пример, опыты, парадоксальные факты).
  • Мастерски использовать чувство юмора в определенных ситуациях, занимательность в изложении материала
  • Умелое использование совета, направляющего ученика на правильное решение, вместо прямого вмешательства в выполнение задания.
  • Умело применять поощрения и порицания ,терпимое отношение к различным   негативным проявлениям учеников.
  • Опора на то положительное, что есть в каждом ребенке.