» » Данте Аліг’єрі. «Божественна комедія» (Аналіз поеми)
*** Актуальна інформація щодо прийому документів до 1-ого классу розміщена тут ***

Данте Аліг’єрі. «Божественна комедія» (Аналіз поеми)

Автор: admin від 24-09-2018, 13:43

Запиши!

Данте Алігєрі.   АНАЛІЗ поеми «Божественна комедія»

Автор твору: Данте

Рік написання: 1321

Жанр: поема

Віршовий розмір поеми: терцина

Тема: зображення уявної мандрівки поета у потойбічний світ.

Ідея: любов, моральність і добро - це основа, на якій тримається світ.

Композиція: 3 частини - "Пекло", "Чистилище", "Рай".

     9 кіл пекла:

·  перше коло - душі безвинних, але не гідних світла людей: античні поети (Гомер, Горацій, Овідій) та "великі нехристияни" (Демокрит, Сократ);

·  друге та третє кола - "грішники плоті": ненажери та порушники шлюбної вірності;

·  четверте коло - єретики;   …. (пропущені 5-8 кола, хто цікавиться, той знайде сам)

·  дев'яте коло - зрадники.

Риси середньовічної культури і прояви ренесансного світосприйняття

в «Божественній комедії» Данте:

·   оцінка людини відповідно до її земного життя та земної мети;

·   гуманність як новий елемент моралі.

«Божественна комедія» —- вершина творчості Данте Аліґ'єрі. Цей твір став не лише підсумком творчої діяльності письменника, а й підсумком розвитку художньої, філософської та релігійної думки Середньовіччя. Створення такого твору —- перший крок до епохи Відродження.                      Головною ідеєю твору є постійний пошук людиною нового шляху в житті.
Структура твору — своєрідна подорож до потойбічного світу, здійснена поетом в уяві. Комедією твір був названий тому, що щасливо закінчується, а «Божественною» її назвав Джованні Боккаччо.

Комедія складається з трьох частин: Пекла, Чистилища і Раю. Цей твір — символічне зображення реального світу, віддзеркалення внутрішніх переживань автора, сумнівів, боротьби, і в той же час весь твір пройнятий глибокою вірою в добро, яка ніколи не покидала Данте.
Кожна частина комедії складається з 33 пісень, але в першій частині є ще додаткова пісня(вступ), завдяки якій кількість пісень у всьому творі дорівнює стам (100).

Перша частина «Пекло» починається розповіддю про внутрішній стан поета, який «земне життя пройшовши до половини», раптом «опинився в похмурому лісі, втративши правий шлях у тьмі долини». Збившись з дороги у лісі, поет зустрів рись, яка символізує хіть, вовчиху, яка символізує жадібність, і лева, який символізує гординю. Спроба знайти правильну дорогу і вийти з похмурого лісу, який символізує Італію, робиться на світанку, який символізує початок нового життя. Втративши дороговказну нитку — світло зірки в долині, герой зустрічає Вергілія — улюбленого поета Данте, який стає його провідником колами пекла.   
Починаючи з четвертої пісні, ми дізнаємося про структуру пекла, яке складається з дев'яти шарів. Чим легше гріх людини, тим легше покарання, але чим глибше він проникає в душу людини, тим сильніше покарання їй загрожує. І якщо на поверхні землі в перших колах пекла знаходяться душі нехрещених немовлят, порушників шлюбної вірності та черевоугодники, то в глибинних шарах пекла знаходяться зрадники і вбивці. У центрі пекла мешкає Люцифер. Побачивши пекло, поет стверджує, що в усіх своїх вчинках необхідно керуватися богом, вірою, надією і любов'ю.

Потім поет і його провідник потрапляють до Чистилища. Якщо пеклу відповідали чорний і червоний колір — колір тьми і вогню, то чистилищу властивий сірий колір — колір сутінків. За уявленнями Данте, чистилище виглядає як гора, біля підніжжя якої розташоване передчистилище, трохи вище розташовано сім кіл, в яких грішники очищуються від семи гріхів. Нарешті, на самій вершині гори розташований земний рай, де жили Адам і Єва. Чистилище в усьому протиставляється пеклу: чим вище коло, тим людяніше і досконаліше душа. Під час підйому Данте знаходить те, що втратили люди — совість, волю, розум. Третя частина поеми — «Рай». У цій частині Данте подорожує зі своєю коханою — Беатріче. Їм розкривається новий світ, в якому торжествують розум, любов, добро і краса. Цей світ осяяний світлом, яке випромінюють душі. Світло рухає планети і зірки. Світло — це також і символ знання. У кожному колі раю Беатріче розповідає Данте те, що він у змозі осягнути. Рай — це можливість любові. У ній вся таємниця буття. На цьому шлях Данте завершується. Він прийшов до заповітної мрії.      Художня структура поеми «Божественна комедія» відображає уявлення про всесвіт, які були властиві епосі Середньовіччя.  Головну мету людства поет вбачав у тому, щоб вирватися з полону егоїзму до світла нового життя.

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або увійти на сайт під своїм іменем.